Піаніст Сергій Салов дебютував у Торонто

Оксана Бризгун-Соколик

1 березня цього року заповнений зал “Ґлен Ґулд Студіо” в Торонто захоплено дякував молодому стрункому скромному піаністові за пережиті надзвичайні дві години фортепіанної музики. Це був концерт, який слухалося з насолодою і про який пишеться з приємністю.

Сергій Салов – 26-річний піаніст родом з Донецька, лауреат багатьох міжнародних музичних конкурсів, а останньо переможець конкурсу МІМС – Montreal International Music Competition, де здобув не тільки найвище місце, але й нагороду People’s  Award.

Сергій Салов почав свої музичні студії в Донецькій консерваторії і вже 11-літнім дебютував з Національною симфонічною оркестрою України, граючи фортепіанний концерт Ґріга.

Подальші заняття музикою повели його до Фрайбурга в Німеччині, потім – до Лондона в Англії, а тепер він живе у Страсбургу, у Франції. За той час здобув бакалаврат та Master Degree в музиці.

Концерт у Торонто представив Салова як зрілого піаніста та прекрасного інтерпретатора ро-мантичної музики, з якої була складена програма вечора.

Концерт почався рідко виконуваним складним твором “Фантазією С dur опус 17” Роберта Шумана. Твір, повний динамічних та настроєвих контрастів, з прекрасно виконаним ліричним діалогом, відразу показав маштаб можливостей піаніста.

“Друга Рапсодія ДУМКА-ШУМКА опус 18” Миколи Лисенка з драматичними частинами і близькими нам мотивами, переданими з грайливістю та легкістю, були приємним твором після Шумана.

По перерві прозвучала “Балада Ґ-мольШопена, виконана поетично, з елегантними дрібними нотками-перлинками, де ми подивляли темперамент виконавця та надзвичайні піанісимо все ж з гарним співучим тоном.

Чудово виконані свіжі “Гу-
цульські акварелі” Ігоря Шамо в чотирьох з 6-ти частин: імпресіоністичний “Ранок у горах”, “Музики ідуть в гори” – з рішучим ритмом та гуцульською мелодикою, “Гаївка” – з близькими пісенними фрагментами та бурхливий “Танок вівчаря” звучали переконливо, настроєво, наче піаніст відчув самого себе у цьому сучасному, та все ж повному романтизму, ліризму і темпераменту творі.

На закінчення програми Салов заграв “Ла кампанелла” Ліста за етюдом Паганіні. Блискучо виконаний блискучий твір підніс присутніх на ноги, і оплескам не було кінця.

На додаток Салов заграв “Увертюру до Фледермаус” Йогана Штрауса з віденським темперамен-том та настроєм Штраусової доби, і знову буря оплесків не відпускала його зі сцени.

“Інтермеццо” опус 17 ч. 1 Брамса спокійною, ніжною мелодією колискової “заспокоїло” слухачів і було фінальною точкою вечора.

Концерт Салова відбувся під патронатом Генерального Консульства України та Українського Музичного Фестивалю Торонто. Комітет пань-добровольців при-готував слухачам концерт рідкісної якости та познайомив Торонто з талановитим піаністом з блискучою технікою і щирим, глибоко про-думаним відчуттям кожної фрази, кожної нотки.

Найближчими днями Салов концертуватиме в Японії. Надіємося почути його незадовго знов у Торонто з широкою, не тільки романтичною програмою! Програмки з поясненням творів (program notes) допомогли б головно неукраїнським слухачам довідатися про Лисенка та Шамо.

Сергій Салов – піаніст світового рівня. Дай Боже йому подальших успіхів!