Наступ
в обороні української мови
З. Квіт
У нашій демократичній
Українській державі ніхто не буде забороняти москалям говорити по-московськи,
жидам – по-жидівськи (ідиш чи іврит) та всім іншим меншинам їхніми мовами.
Навпаки, наша демократична Українська держава повинна підтримувати культурний
розвиток меншин і тим виявляти свою демократичність. Але щодо людей української
національиости, тобто корінної нації, то наша держава не тільки повинна, але й
зобов’язана всеціло підтримувати увесь спектр життя українського народу, а
особливо відродження, збереження і розвиток української мови у всіх сферах
життя української нації не тільки України, але й у діаспорі – всупереч тому,
подобається це комусь чи ні. Коли ж цього не зроблять теперішні уряд і
парламент – і тим доведуть, що вони не є українськими, – то цей обов’язок
оборони українського народу й української мови мусить взяти на себе
65-мільйонний український нарід як в Україні, так і розкинений не по своїй волі
по широкому світі.
Ця
акція мусить відбуватися масово і глобально – у громадах, церквах, школах,
організаціях і скрізь, де є українці. Всі мусимо собі взаємно допомагати
викинути зі себе хохла, малороса, гнучкошиєнка, донощика, підлабузника,
запроданця чужим інтересам і таке інше, що нищить нашу мову, культуру і все, що
рідне. Отже, мусимо повести освідомлювальну акцію у нашому народі, і то вже
тепер. У цьому нам не можуть перешкоджати партійні, релігійні чи інші
відмінності. Справа української мови – це справа нас усіх. Добре сказав колись
поет Василь Симоненко: “Без мови рідної й народу рідного немає”. Франко лупав
цю народну скалу, тобто освідомлював і пробуджував наш народ зі сну. Він також
“гавкав” на ту Русь, щоби вона не спала. Такий обов’язок лежить також і тепер
на нас усіх, коли наша мова перебуває у дуже критичній і небезпечній ситуації.
Ми всі зобов’язані стати апостолами української мови сьогодні і завтра, аж доки
вона не буде на висоті у нашому народі.
Уживаємо
історичні терміни москалі і жиди, які уживали і Т. Шевченко, і М. Грушевський,
і це не в образливій формі. Коли помер Володимир Великий, а він вже був
християнином і відповідно як християнин ставився до різних народів, то літопис
згадує, що його смерть (кончина) була оплакувана сорбами (слов’янське плем’я,
яке жило аж під Берліном), ляхами і жидовами (не євреями). А додамо, що Ярослав
Мудрий написав закон “Руську Правду”, коли Москви і “старшого брата” ще на світі не було. Від
початку свого існування вони були москалями аж до Петра І, який “присвоїв” їм
нашу історичну назву.
Тарас
Шевченко, звертаючись до українців, писав: “Думайте, читайте, і чужому
научайтесь, й свого не цурайтесь!” А чи ми слухаємо Шевченка? 3абагато з нас
п’є водку і їсть ковбасу та збиває гроші, щоб задовольнити тілесні потреби, а
мова, культура і все своє, рідне – вже не потрібне. Так далі продовжуватись не
може!
Перечитуючи
нашу пресу, зустрічаємо таке: “В оприлюднених урядом Януковича тезах йдеться
про наміри надати російській мові статус другої державної, що суперечить
Універсалові, а також Конституції України”.
Зі
статті Миколи Міщенка, голови Фундації Українського Геноциду, США, “Америка”,
Галина
Левицька, “Америка”,
30
серпня 2006 р. Кабінет Міністрів заявив, що буде підтримувати справу надання
московській мові статусу другої державної.
Дорогі
читачі, а чи знаєте ви, як Путін ставиться до мови дванадцяти мільйонів
українців у своїй уже обрізаній імперії? Цілковито негативно! У м. Сургуті
(Західний Сибір), де живе близько триста тисяч українців-засланців, дозволено
лише одну недільну українську школу (сто дітей). То хто кого переслідує щодо
мови – ми москалів чи москалі нас, українців?
Пригадаймо
собі слова І. Франка: “Не пора, не пора....” І наступаймо в обороні української
мови як в Україні, так і поза нею. Розумних людей у нас досить. Отже, думаймо,
як це робити, і діймо вже тепер!